بی کردیت - وبلاگ حوزه اعتبار سنجی بانکی و مالی

بی کردیت انتشار دهنده مطالب و اخبار اعتبار سنجی بانکی و گزارش های استعلام بانکی

بی کردیت - وبلاگ حوزه اعتبار سنجی بانکی و مالی

بی کردیت انتشار دهنده مطالب و اخبار اعتبار سنجی بانکی و گزارش های استعلام بانکی

  • ۰
  • ۰

امتیاز اعتباری شما یک عدد سه رقمی است که برای پیش بینی احتمال پرداخت به موقع تعهدات اعتباری خود استفاده می شود. امتیاز به طور کلی از 300 تا 850 متغیر است و با استفاده از اطلاعات سابقه اعتباری از گزارش اعتباری شما محاسبه می شود.


حساب های شما، سابقه پرداخت و پرس و جو در مورد اعتبار شما نمونه هایی از اطلاعات گزارش اعتبارسنجی بانکی است که برای محاسبه امتیاز اعتباری شما استفاده می شود.

نحوه استفاده از امتیاز اعتباری شما
وقتی برای کارت اعتباری یا وام درخواست می کنید، بستانکار یا وام دهنده از امتیاز اعتباری شما استفاده می کند تا تصمیم خود را در مورد صدور اعتبار یا عدم صدور اعتبار برای شما اعلام کند. امتیاز اعتباری تصویری از میزان قابل اعتماد بودن شما به عنوان وام گیرنده را نشان می دهد، که به وام دهندگان اجازه می دهد بدانند که آیا ریسک خوبی برای وام یا کارت اعتباری هستید یا خیر.


اما وام دهندگان تنها کسانی نیستند که امتیازات اعتباری را بررسی می کنند. شرکت آب و برق، صاحبخانه و شرکت تلفن همراه شما ممکن است امتیاز اعتباری شما را بررسی کنند تا تصویری از میزان اعتماد و ثبات مالی شما بدست آورند.

همچنین اعتبار دهندگان و وام دهندگان از امتیاز اعتباری شما برای تعیین قیمت و شرایط کارت اعتباری یا وام شما استفاده می کنند. داشتن امتیاز اعتباری بالاتر به شما کمک می کند که واجد شرایط دریافت نرخ بهره پایین تر کارت های اعتباری و وام باشید. نداشتن سابقه اعتباری یا امتیازات اعتباری کمتر منجر به ارائه نرخ های بهره بالاتر می شود که در نهایت گران تر هستند.

این نرخ های بهره بالاتر برای کاهش ریسکی که وام دهندگان با ارائه وام یا کارت های اعتباری به وام گیرندگان کمتر قابل اعتماد متحمل می شوند، طراحی شده اند.

چند نمره اعتبار دارید؟
در حالی که چندین نسخه مختلف از امتیاز اعتباری وجود دارد، رایج ترین نسخه مورد استفاده، امتیاز FICO است. امتیاز FICO که توسط FICO، که قبلاً شرکت Fair Isaac بود، توسعه یافته است، امتیاز FICO توسط بسیاری از طلبکاران و وام دهندگان برای تصمیم گیری در مورد اعطای اعتبار به شما استفاده می شود. طبق myFICO.com، بخش مصرف کننده FICO، حداقل 10 امتیاز مختلف FICO برای اهداف مختلف استفاده می شود.

چه چیزی در یک امتیاز اعتباری وارد می شود؟
از آنجایی که برخی از بخش‌های تاریخ پرداخت صورت‌حساب شما مهم‌تر از سایرین است، بخش‌های مختلف سابقه اعتباری شما وزن‌های متفاوتی در محاسبه امتیاز اعتباری شما داده می‌شود.

حتی اگر معادله خاص برای رسیدن به امتیاز اعتباری شما اطلاعات اختصاصی متعلق به FICO است، ما می دانیم که از چه اطلاعاتی برای محاسبه امتیاز شما استفاده می شود.

 

مبالغ بدهی: میزان بدهی شما در مقایسه با محدودیت اعتباری خود به عنوان استفاده از اعتبار شناخته می شود. هرچه پول بیشتری از قبل بدهی داشته باشید، انعطاف پذیری مخارج شما کاهش می یابد و این امر ریسک بیشتری برای گرفتن بدهی های جدید برای شما می کند که امتیاز اعتباری شما را کاهش می دهد.

برای بهبود امتیاز اعتباری خود، موجودی کارت اعتباری خود را در حدود 30 درصد از حد اعتبار خود یا کمتر نگه دارید.

 

طول تاریخچه اعتباری: داشتن سابقه اعتباری طولانی تر مطلوب است زیرا اطلاعات بیشتری در مورد عادات خرج کردن شما می دهد. سابقه طولانی‌تر استقراض قابل اعتماد به این معنی است که امتیاز شما بالاتر خواهد بود.

 

باز نگه داشتن حساب ها برای مدت طولانی منجر به امتیاز اعتباری بالاتر می شود. با این حال، حتی اگر یک وام گیرنده جدید باشید، اگر مقادیر کم بدهی و سابقه پرداخت به موقع دارید، همچنان می توانید امتیاز اعتباری بالایی داشته باشید.

 

اعتبار جدید: به طور کلی، افرادی که در مدت زمان کوتاهی حساب های اعتباری جدید باز می کنند، به عنوان وام گیرندگان ریسک پذیر تلقی می شوند. درخواست های بیش از حد برای اعتبار می تواند به این معنی باشد که شما بدهی های زیادی را متقبل شده اید یا در نوعی مشکل مالی قرار دارید.

 

ترکیب اعتبار: داشتن انواع مختلف حساب ها مطلوب است زیرا نشان می دهد که شما تجربه مدیریت ترکیبی از اعتبار را دارید. این عامل مهمی در امتیاز اعتباری شما نیست، مگر اینکه اطلاعات زیادی نداشته باشید که امتیاز خود را بر اساس آن قرار دهید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی