بی کردیت - وبلاگ حوزه اعتبار سنجی بانکی و مالی

بی کردیت انتشار دهنده مطالب و اخبار اعتبار سنجی بانکی و گزارش های استعلام بانکی

بی کردیت - وبلاگ حوزه اعتبار سنجی بانکی و مالی

بی کردیت انتشار دهنده مطالب و اخبار اعتبار سنجی بانکی و گزارش های استعلام بانکی

  • ۰
  • ۰

اگر در گزارش اعتباری خود درخواست سختی را مشاهده می کنید به این دلیل است که در دو سال گذشته درخواست اعتبار کرده اید.

این می تواند به این معنی باشد که شما برای یک کارت اعتباری درخواست داده اید، چه کارت پاداش، یک کارت برگشت نقدی یا حتی یک کارت انتقال موجودی مانند کارت Visa® Platinum Bank ایالات متحده.

هنگامی که یک کارت اعتباری تجاری را باز می کنید، یک پرس و جو سخت به گزارش اعتبار شخصی شما نیز ختم می شود. این به این دلیل است که اعتبار شخصی شما معمولاً توسط صادرکننده بررسی می‌شود، حتی زمانی که برای کارت اعتباری کسب و کار کوچک، مانند Capital One Spark Classic for Business، درخواست می‌کنید.

هنگامی که برای وام مسکن، دانشجویی یا خودرو درخواست می کنید، یک استعلام سخت در گزارش اعتبار شما ذکر می شود. با این حال، بین درخواست چندین کارت اعتباری در مدت زمان کوتاه و خرید بهترین نرخ وام مسکن در مدت زمان کوتاه تفاوت وجود دارد.

شون اندرسون، صاحب گواهی، "مواردی وجود دارد، مانند درخواست برای وام خودرو یا وام مسکن، که تنها به عنوان یک درخواست برای اهداف امتیازدهی به حساب می آیند تا زمانی که در یک بازه زمانی معین، معمولاً 14 تا 45 روز رخ دهند." برنامه ریز مالی و رئیس شرکت Anderson Financial Strategies، به CNBC Select می گوید. دلیل این امر این است که آنها می‌دانند که شما احتمالاً برای بهترین شرایط خرید می‌کنید و احتمالاً نمی‌خواهید سه یا چهار وام خودرو یا وام مسکن را به یکباره دریافت کنید.»

و این فقط برنامه‌های کارت اعتباری و وام‌ها نیستند که گزارش اعتباری شما را جذب می‌کنند و منجر به یک پرس و جو سخت می‌شوند. در صورت درخواست افزایش سقف اعتبار، وام دهندگان نیز ممکن است به اعتبار شما نگاه کنند.

چگونه یک پرس و جو سخت بر امتیاز اعتباری شما تأثیر می گذارد
اگرچه سوالات سخت برای دو سال در گزارش اعتباری شما باقی می‌ماند، FICO هنگام محاسبه امتیاز اعتباری شما فقط درخواست‌های 12 ماه گذشته را در نظر می‌گیرد.

به عنوان مثال، اگر می بینید که یک استعلام سخت در گزارش اعتبار خود ذکر شده است (مقایسه استعلام سخت و استعلام بانکی ملایم) اما مربوط به بیش از یک سال پیش است، بر امتیاز اعتباری شما تأثیر نمی گذارد یا امتیازی از آن کم نمی کند.

سابقه اعتباری شما همچنین نقش مهمی در تأثیر یک پرس و جو سخت بر امتیاز اعتبار شما دارد.

طبق گفته FICO، یک استعلام اعتبار در گزارش های اعتباری اکثر افراد کمتر از پنج امتیاز از امتیاز FICO آنها کم می کند. آنها می گویند "بیشتر" مردم، زیرا همه سابقه اعتباری یکسانی ندارند. اگر برای شروع، سابقه اعتباری و امتیاز اعتباری سالمی دارید، این احتمال وجود دارد که هرگونه پرس و جوی سخت در مورد گزارش اعتباری شما آسیب بسیار کمی به امتیاز شما وارد کند یا حتی به هیچ وجه آسیب نرساند.

پرس و جوهای سخت معمولاً تأثیر بیشتری بر امتیازات اعتباری افراد با سابقه اعتباری کوتاه یا حساب های اعتباری کمی دارند. این بدان معناست که برای کسانی که به تازگی شروع به ایجاد اعتبار خود کرده اند، یک پرس و جو سخت می تواند امتیاز بیشتری را نسبت به افرادی که سابقه اعتباری طولانی دارد، از امتیاز اعتبار شما حذف کند. اما اجازه ندهید که شما را از درخواست اعتبار باز دارد. داشتن پرس و جو به صورت دوره ای اشکالی ندارد - این نشان می دهد که در حال تلاش برای ایجاد اعتبار هستید - اما فقط نمی خواهید در مدت زمان کوتاهی پرس و جوهای سخت زیادی در مورد گزارش اعتباری خود داشته باشید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی